Avon Beauty Day Out - Avon Anew 360° White

8


For those yang kawan dengan iday, dari zaman sekolah or belajar dahulu kala, sure tahu yang iday bukan jenis jaga muka over2 sangat dan make up pon bila ada event2 tertentu.

so, bila dapat invitation by for Avon Beauty Day Out ni, macam fikir2, nak pergi ke tak sebab make up class, nanti tercabar kejantanan pulak kan. Haha. Then, mula la fikir, kalau bukan sekarang bila lagi nak start kan, nanti nak kena cantik depan husband. Hahaha. 

Avon Beauty Day Out ni bertempat di Royale 1 Function Room , Royale Chulan Damansara pada 17th May yang lepas. Blogger yang dijemput ke Avon Beauty Day Out mesti datang dengan muka yang xde seinci make up and its not a big deal for me la kan, sebab aku ni tampal2 bedak je kat muka. hehe



Tujuan Avon Beauty Day Out ni adalah untuk memperkenalkan produk baru mereka iaitu Avon Anew 360° White dan Over Nature Collection Make Up. Untuk entry kali ni, iday akan story tentang Avon Anew 360° White. Part 2 nanti baru cerita tentang Over Nature Collection Make Up .


Avon Anew 36o° White dipercayai dapat memberi pencerahan pada wajah secara berpanjangan dan kenapa 360°? Maksudnya keseluruhan luar dan dalam dan memberi tindakan 360° pada kulit kita. 

Perasan tak tapak tangan kita ni sentiasa cerah? Tapak Tangan mengandungi sejumlah besar Protein Penanda Tapak Tangan atau PSP. PSP merupakan sejenis protein yang menindas pembentukan melanocyte dan pengeluaran pigmen agar tapak tangan (dan tapak kaki) menjadi lebih putih dari bahagian kulit lain. 


Dengan itu, produk baru avon ini iaitu Avon Anew 36o° White mengandungi 3 technologi ekslusif iaitu :


1. Ekstrak akar Clintonia Borealis 

- Menggalakkan pengeluaran PSP dari lapisan dermal dan menindas pembentukan melanin.

2. Yis-Zink berpaten dengan Vitamin C 
- Menindas pengeluaran melanin oleh melanocyte

3. Peptida PSP eksklusif Avon
- Menganggu signal pengeluaran antara Keratinocyte ke Melanocyte

Iday akan senaraikan antara produk Avon Anew 36o° White dan harganya sekali, so korang boleh dapatkan bila berada di pasaran nanti. Bagi ida, harga lebih murah dari produk yang iday pakai sekarang. Next time nak beli :)



1. 360° White Ultra UV Shield SPA 50/PA++ 30g - RM 55.90 ( Sabah & Sarawak RM 64.30)

2. 360° White Day Cream SPF20/PA++ 30g – RM63.90 (Sabah & Sarawak RM73.50)

    360° White Night Cream 30g – RM63.90 (Sabah & Sarawak RM73.50)

3. 360° White Intensive Serum 30g - RM 89.90 (Sabah & Sarawak RM 103.40)


4. 360° White Illuminating Cleanser 125g – RM32.90 (Sabah & Sarawak RM37.85)

    360° White Illuminating Toner 100ml – RM36.90 (Sabah & Sarawak RM42.45)

5. 360° White Dual Sheet Mask - RM 89.90 ( Sabah & Sarawak RM 1o3.40)
    - Full Face Mask (20g x 5pcs)
    - De-Spot Mask (5g x 5pcs)
Selama ni iday amik mudah cara penjagaan muka, asalkan dah cuci, dah letak serum and krim semua, dah kira okay. Padahal, kena ada cara, berapa jari nak pakai, berapa banyak nak letak. Hehe, so dengan adanya bengkel seperti Avon Beauty Day Out ni, ida dapat banyak ilmu dalam penjagaan kulit wajah kita ni. Hehehe




Cara Pemakaian 

Ilmu yang ada ni, eloklah dikongsikan kan? so, Iday akan senaraikan cara-cara penjagaan muka yang betul menggunakan produk Avon Anew 360° White .


1. Bersihkan kulit muka dari sebarang make up atau kotoran dengan menggunakan  360° White Illuminating Toner , titiskan di atas kapas sebesar 50 sen (yang baru) dan sapukan keseluruh muka, terutama bahagian kelopak mata, kot2 ada pakai eye shadow kan. Sapu secara lembut, jangan kasar2. Boleh juga sapu di bahagian bibir untuk buang kesan gincu. 

2. Cuci muka dengan mengunakan 360° White Illuminating Cleanser secara lembut dan ke atas, elakkan bahagian mata sebab kelopak mata kita ni nipis. Seeloknya cuci muka kita menggunakan air suam. 



3. Pakai 360° White Dual Sheet Mask - Full Face Mask, buka dengan lembut dan ratakan di wajah. Tanggalkan mask selepas 10-15 minit. Masker ini tidak sekadar mentransformasi kulit menjadi lebih putih dan cerah, ia turut memudar tompokan di kawasan pipi. 

Masa yang agak singkat ketika Bengkel Avon Beauty Day Out, so kami tidak sempat untuk memakai 360° White Dual Sheet Mask -De-Spot Mask . Mask ini boleh dipakai selepas penggunaan Full Face Mask ataupon sehari lepas tu. Masker ini mempunyai bahan pemutih aktif untuk melawan bebintik di pipi dengan intensif.





4. Selepas tanggalkan masker, boleh tepuk2 pipi mengunakan jari di muka, supaya lebihan masker tadi menyerap masuk ke dalam kulit muka. Gunakan 360° White Illuminating Toner dan sapukan ke bahagian muka dengan menggunakan kapas.


5. Kemudian, gunakan sedikit sahaja 360° White Intensive Serum dan tepuk2 di bahagian muka, secara lembut taw. 




5. Gunakan putik kapas untuk mengambil 360° White Day Cream SPF20 . Iday baru taw yang lebih baik kita guna kapas, so cream tu dalam keadaan yang bersih. Ratakan di bahagian muka. 





6. Last sekali, baru boleh guna 360° White Ultra UV Shield SPA 50, untuk melindungi wajar kita dari sinaran UV. 




Iday suka dengan sikap ramah staff Avon yang banyak membantu sepanjang bengkel ini, mereka tidak putus2 memberi tips dan tunjuk ajar . Terima kasih Avon :)


Sebenarnya senang je cara penjagaan kulit ni, ingat jangan ambil remeh temeh sebab setiap orang ada 1 je kulit wajah, lagi-lagi wanita seperti kita ni. Hehehe. Bak kata Najeeb Azami, MUA yang popular tu, "Make Up yang cantik bermula pada kulit yang Bersih" .


Untuk next entry, iday akan story tentang cara penggunaan produk Avon yang lain iaitu, Over Nature Collection Make Up . Kali ini, tunjuk ajak dari MUA yang berbakat iaitu Najeeb Azami. Nantikan next entry ye. ni nak bagi teaser skit , hehe





Kami, para blogger juga dapat gift dari Avon iaitu set penjagaan dan barangan Make Up and itu iday akan reveal for the next entry. Hehe. Meh tengok gambar blur bawah :p







Dapatkan barangan ANEW 360° WHITE dengan menghubungi Wakil Avon atau lawati Butik Kecantikan Avon terdekat di seluruh negara. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Talian Bebas Tol Avon di 1-800-22-AVON (2866), layari laman Facebook kami di http://facebook.com/AvonMy atau laman rasmi Avon  http://www.my.avon.com .



Tags

Post a Comment

8Comments
  1. Wah! Rajinnya Iday letak gambar berkolaj. Hehehe. Sama-sama. Next time boleh join lagi. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, saja-saja, iday memang suka gambar kolaj. Yeay, ada lagi, ajak lagi :p

      Delete
  2. Pehhh..byknye brg dpt!!! Best gile! Pasni gebus la kulit iday~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. InsyaAllah, hope lepas ni ada lagi invitation. hehe. Nak kena gebu jugak, nak kawen dah. hihi

      Delete
  3. Senang jer syarat dia.. kene datang tanpa sebarang make up huhuhuuu :D
    Pastu make up tebal 3 inci.. balik dapat lagi hadiah ... untung kan jadi perempuan .. huhuhuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, mana ada make up tebal , ni simple make up je. Ni pon first time iday join. baru nak belajar. Hehehe

      Delete
  4. Assalamualaikum. .salam kenal dr blog Asyik.. seronoknya klu dpt join sekali aritu.. ;)
    http://asyikmaiburogu.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. as salam. sy musykil ni. kita bukan pakai toner sblm pakai day cream ke? toner tu kna pakai sblm cuci muka? seriously?

    ReplyDelete
Post a Comment