Koleksi Baju Raya 2016 dari SweetHeart

4

Oh Hello People!


Korang dah beli baju raya ke? Iday tahu, mesti ramai yang belum lagi kan. Masing-masing sibuk survey baju raya yang cantik dengan harga yang berpatutan kannnnnn. Itulah, semua nak cantik menjelang hari raya ni, barulah meriah raya :)

Iday nak share dengan korang, salah satu koleksi baju raya yang Iday dah lama survey and bercadang nak beli. Iday sangat suka Jubah Ombre and seller ni ada jual jubah warna favourite Iday ni. Yeay! And diorang ada jual Jubah Lelaki, boleh la beli untuk Islam. Plan nak pakai sedondon gitu. Hehehehe





Siapa diorang ni? Diorang ni sebenarnya "Sweetheart" yang  menjual koleksi tudung, pakaian wanita dan lelaki secara online. "Sweetheart" ni terdiri dari 5 orang rakan niaga iaitu Puspalela Khalid, Sharifah Norhaza Al Jufri, Mohd Najib Jaafar, Fatimah Mustafa dan Masliwati.

‘SWEETHEART’ bermaksud ‘buah hati’@ orang tersayang. Sinonimnya, kami ingin melihat jenama dan produk kami menjadi ‘SWEETHEART’ atau ‘buah hati’ para pelanggan. Lagipun nama SWEETHEART tu sangat ‘cute’ dan mudah untuk diingati. - Founder "Sweetheart"

Antara Jenama-jenama pakaian dalam koleksi "Sweetheart" adalah :


SWEETHEART - Shawl dan Tudung 2 muka
MIRABELLA - Baju Kurung Moden
SALSABELLA - Jubah Wanita
ANDALUSIA - Jubah Lelaki

Iday ada share koleksi yang ada dijual di "Sweetheart" ni, mana tahu ada yang berkenan di hati, bolehla korang order. Hehehehe

Andalusia - Jubah Lelaki






"Sweetheart" menggunakan fabrik yang selesa untuk dipakai. Setiap jenama dibawah "Sweetheart" menggunaka fabrik yang berbeza mengikut keselesaan pemakai. 

Untuk Jubah lelaki ANDALUSIA mereka gunakan fabrik Italian Paloma; Italian Heavy Valentro; Cotton Hand Woven; Italian Monaco dan Italian Valentro Uomo yang agak ringan, sejuk dan warna yang terang sesuai masa kini.













Jubah wanita SALSABELLA, mereka banyak menyediakan kain bercorak Heavy Dull Satin Ombre, Como Crepe dan Italian Monaco.

Salsabella - Jubah Wanita









Size? Jangan risau, semua Jubah Wanita "Sweetheart" dijual dengan piliha saiz S, M, L, XL dan XXL. 

Sweetheart - Shawl dan Tudung 2 Muka

Untuk fabrik tudung, mereka menggunkan kain Jameela Crepe @ Bubble Crepe, Chiffon Crepe, Chiffon Sakura dan Chiffon Georgette.




Macam mana dengan harga? 

Untuk Jubah Wanita, harga jubah bermula RM148. Harga Instant Shawl pula adalah RM49 hingga RM59. Harga memang berbaloi dengan kualiti kain, yang paling penting selesa. 


Korang boleh check koleksi lain di Instagram mereka atau Facebook. Kalau taknak beli online, boleh beli di butik Vendor Nanano yang terletak di Lembah Klang. Kalau nak beli online, boleh check IG dan FB link dibawah :



Iday memang nak plan beli 2 pasang iaitu Jubah Lelaki dan Jubah Wanita. Tak sabar nak pakai masa hari raya nanti. Hehehe Korang pon cepat-cepat check IG and FB diorang, takut dah habis. Hehehe

Selamat shopping korang!



Tags

Post a Comment

4Comments
  1. Wow.. Jubah lelaki tu nampak sangat bergaya.. Nasib lah encik suami x minat pakai jubah.. kalau x boleh belikan..

    ReplyDelete
  2. Cantik koleksi jubah lelaki tu.. ehehe

    ReplyDelete
  3. Lawa2 gak.. Sekarang trend orang pakai dress/jubah ombre.. Nice! ^^,
    RosmizaAli.Com

    ReplyDelete
Post a Comment