Tips Untuk Mereka Yang Pelupa

4

Oh Hello People! Assalamualaikum  



Eh apa ni? Baca entry ni untuk tahu lebih details :)



Korang ada masalah selalu lupa? Iday ada share contoh-contoh orang yang ada masalah pelupa, kalau korang dalam senarai ini, jangan risau Iday ada jalan penyelesaian untuk korang. Gituuuuuuu :p

1. Selalu lupa mana letak barang especially phone and wallet, tiap kali keluar kerja, mesti lupa wallet letak mana semalam. Atas meja? bawah kerusi? atas katil? dalam seluar pakai semalam? dalam helmet? atas peti ais?


Ini perangai si Islam, dia memang asyik lupa mana dia letak wallet. Aihhh geram je bila pagi-pagi dia tanya :


Ada nampak wallet saya?



Wallet saya kat mana ye?



Kat mana saya letak wallet saya semalam?


Nasib baik sayang HAHA


2. Emo bila tak jumpa barang. Penat taw bila cari barang tak jumpa. Lagi penat bila jumpa dekat tempat yang sama 10 juta kali kita dah check tapi takde. Eh main-main pula dia, kejap ada kejap takde.

Iday pernah nangis okay sebab phone asyik hilang. Hahahaha

3. Buang masa cari barang. Cuba bayangkan kalau tiap-tiap pagi, ambil masa 15 minit untuk cari barang, tak kisah la wallet ke phone ke. Kalau hari-hari, korang dah buang masa almost 9 jam dalam masa sebulan. Then average 2.5 hari dalam setahun and average 150 hari sepanjang hidup.

Uish, buang masa sangat tu.

Lagi teruk kalau ada event nak pergi mana-mana, then ada pula barang hilang. Memang lambat la. Huhuhu

So, Iday ada penyelesaian untuk korang atasi masalah selalu hilang barang ni. Hehehe

Korang pernah dengar produk dari syarikat TAG La Trading, syarikat di Malaysia yang mengeluarkan produk TAG La Bluetooth Tracker, untuk membantu mereka yang selalu menghadapi masalah hilang barang.






Size TAG La Tracker yang kecil boleh muat dalam wallet, digantung pada kunci dan bag serta diletakkan pada barang-barang penting.


Antara fungsi utama TAG La adalah :

1. Mengeluarkan bunyi dengan menekan alert pada applikasi di smartphone, apabila barang hilang. Contohnya, korang letak TAG La dalam wallet. Then, esoknya korang tak jumpa wallet. Cuma tekan button alert, bunyi alarm akan keluar sampai la korang jumpa wallet tu. Hehehehe 

2. Elakkan dari korang lupa membawa barang apabila keluar rumah atau kemana-mana. Kalau nak tahu phone akan berbunyi jika jarak dengan TAG La adalah 23 meter. Kan selalu ada kes, lupa bawa wallet pergi kerja. 1 masalah nak kena patah balik kan.

3. Phone hilang? Lupa letak mana? Hanya tekan TAG La, and alarm akan bunyi walaupon phone korang dalam keadaan silent.



4. Boleh kenalpasti kedudukan barang dalam map. Andaikata handbag kena curi ke? atau korang tertinggal kat mana-mana, dari applikasi TAG La, korang akan dapat kenalpasti kedudukan handbag korang dengan adanya TAG La didalam handbag tu.

5. Fungsi yang ini paling Iday suka. Hehehe TAG La boleh dijadikan sebagai camera remote. Nanti kalau nak selfie or wefie, boleh la guna TAG La. Hehehe :)


Macam mana nak guna TAG La?

Jangan risau nanti ada manual untuk menggunakan TAG La, tapi Iday explain sikit ye :)

1. Korang kena download Applikasi TROIKA Find. 
2. Buka Bluetooth phone korang
3. Connect pada TAG La korang

Wallllaaaaa! Siap, simple je. Hehehe Lain-lain tu korang boleh explore dalam manual atau check website diorang. 

Kalau berminat nak beli, Iday ada diskaun khas untuk korang :) Oh ada 6 warna yang berbeza dan harga setiap satu adalah RM59 . Korang boleh beli menggunakan voucher ini and akan dapat potongan harga 10% :)


Code Voucher : tagsayaiday

Boleh beli di website ini :


Atau untuk lebih info boleh check Website, IG and FB diorang :



Ini juga salah satu penyakit lupa, lupa yang diri tu bukan manusia. HAHAHA



Tags

Post a Comment

4Comments
  1. Owh. Ada gadjet ni dah ye. Tak tahu pun. Sekarang saya sudah tahu. Terima kasih ye! :D

    ReplyDelete
  2. KAN BEST KALAU LAZADA BOLEH BAGI HADIAH NI UTK KONTES HEHEHE

    ReplyDelete
  3. owh cool gak menda ni kan.kalaula menda ni kecik halus lagi best.bole letak dekat spek, dekat kunci kereta, kunci rumah.menda2 ni yang husband selalu xjumpa letak kat mana.pastu cari pakai hidung.hahaha.kita jugak yg cari jumpa.

    ReplyDelete
Post a Comment