Video Kucing Putih Di Kubur Viral

2


Hi Korang!


Hari ini viral video kucing putih yang berada di kubur dan tidak mahu meninggalkan kubur tersebut walaupon di tarik oleh beberapa orang. 

Video tersebut dikongsikan oleh Soffuan CZ di facebook dan mendapat perkongsian lebih dari 50 ribu dan 11 ribu komen dari netizen.

Menurut caption di facebook tersebut, kejadian berlaku di tanah perkuburan Masjid Nur Al-Hidayah, Kelibang, Pulau Langkawi. Arwah tok wan (Ismail Bin Mat) dikatakan sorang yang sayangkan kucing. Semasa perkebumian, seekora kucing putih muncul dan mengelilingi kubur arwah tersebut.


Dibawah adalah video kucing tersebut yang diupload di Youtube. Sebenarnya ramai yang sedikit marah dengan cara orang-orang di situ yang cuba menarik tangan kucing tersebut. Mungkin sedikit kasar. 




Tapi, nampak kan macam mana kasih kucing tersebut kepada arwah Tok Wan. Walaupon berkali-kali di angkat dan di bawa ke tepi, masih datang dan duduk di atas kubur tersebut. 

Semoga Tok Wan ditempatkan di tempat orang beriman dan tenang di sana.

So, sama-sama ambil iktibar dari peristiwa ini. Dulu banyak kes dera kucing yang tidak berhati perut. Contohi la Tok Wan ni. Bukan kucing je, apa-apa haiwan. 

Teringat pula Shikin Shelter di Melaka yang menempatkan puluhan kucing dan anjing terbiar dan sakit. Usaha Shikin patut dicontohi. Boleh baca artikel Shikin Shelter di sini : http://www.sayaiday.com/2015/11/shikin-shelter-penyelamat-160-kucing.html


Apa pandangan korang tentang kejadian ini? 



Tags

Post a Comment

2Comments
  1. sayu je tengok kan video meow ni..

    ReplyDelete
  2. Sedangkan kucing kita lihat sayu + sedih, apatah lagi kalau manusia.. :(
    Al-Fatihah buat arwah.

    ReplyDelete
Post a Comment