Beli BBQ Grill & Steamboat Harga RM55 Di Shopee Malaysia (Review)

1

Harga BBQ Grill & Steamboat ni hanya RM55 di Shopee Malaysia!


Hi Korang!


Siapa yang tak suka shopping online kan? Lagi-lagi kalau harga murah dan ada sale. So, artikel kali ini Iday nak share barang yang Iday beli dari Shopee Malaysia.

 




Iday ada upload video unboxing dan review produk ni di Youtube Sayaiday. Korang boleh check video di bawah :



Menarik kan? Hehehe


Iday dan Islam paling suka BBQ Grill & Steamboat tu sebab kitorang memang suka makan dekat Seoul Garden dan Johnny. Sekali makan confirm-confirm lebih RM100. 


Then, kalau makan dekat buffet macam Seoul Garden, bukan semua menu yang Iday dan Islam makan. Contohnya Islam memang tak suka makan udang, ikan dan sotong. 


Then, dia pulak sejenis cepat kenyang. Kan dah rugi kalau bayar mahal-mahal tapi makan sikit. Iday pulak kena makan lebih untuk bahagian dia, eh  hahahaha


So, bila kitorang beli BBQ Grill & Steamboat dekat Shopee Malaysia ni, kitorang boleh pilih bahan-bahan grill yang kitorang dan Islam pon boleh stop makan tanpa rasa rugi Hehehe




Iday kalau beli online, cukup tak suka tunggu lama. So, Iday akan selalu pilih barang yang memang local dan bukan shipping dari luar negara. 


Then, iday akan tengok review dan komen pembeli. Nasib baik la website Shopee ni memang paparkan review dari pembeli. BBQ Grill & Steamboat yang Iday beli ni pon ada lebih dari 500 review. 




Paling best boleh tengok komen sekali dengan gambar hehehe Siap ada yang post dah guna. Itu yang buat Iday yakin nak beli produk ni.






So, Iday beli dan bayar pada 8 Oct 2018 dan sampai 12 Oct 2018. Okay la kan, tak perlu nak tunggu lama-lama. Datang pon dalam keadaan elok dalam kotak. Siap ada polisterin. Iday lupa nak ambil gambar kotak tu Hahahaha


Harga Iday beli masa tu adalah RM57.80. Tapi tadi Iday check Shopee, dah jadi RM55.90. Lagi murah dari hari tu. Then siap bagi free adapter. 





Kitorang pon dah guna dan memang puas hati. Memang kenyang sampai boleh baring-baring Hahahaha




Benda wajib ada mestilah sotong dan udang. Udang tu dah basuh cuci then saja taknak buang kulit sebab takut hangus. Hehehe




Sayur-sayuran pon wajib - Kailan dan Salad. Selain tu bahan-bahan steambot seperti fish cake, crab stick, cendawan dan macam-macam la. 





Ini daging dan ayam yang Iday dah perap dengan bawang putih dan black pepper. 



Kuah tomyam buat siap-siap atas dapur then tuang dalam jag macam ni. Senang bila kuah dah nak kering, tambah je. Hehehe




So, start la kita grill dan makan puas-puas. 



Yang penting tak melekat dan senang nak basuh. Cuma kena pandai control suhu, Iday cuma letak no 1 sepanjang masak bbq ni.

Tapi so far guna, memang takde masalah. Memang berpuas hati dan berbaloi sangat. 




Serius best bila ada BBQ Grill & Steamboat ni dekat rumah. Nak makan pon selesa Hehehe Kalau makan ramai-ramai dengan family lagi syok. 

Beli lagi satu, bukan mahal pon. Hehehe


Iday plan nak beli lagi sebab nak bagi dekat mak dan mak mertua. Kot la diorang nak bbq dekat rumah hehehe

Kalau korang berminat nak beli produk ni, boleh check link Shopee di bawah :






Selamat membeli!


Post a Comment

1Comments
  1. Howdy this is kind of of off topic ƅut I waѕ wantinmg tο know if blogs uѕe WYSIWYG editors οr if you haᴠe to manually code witһ HTML.
    І'm starting a blog sօon but hve no coding knowledge sso I wаnted to get
    advice fгom someone ԝith experience. Any hеlp woulɗ be
    greatly appreciated!

    ReplyDelete
Post a Comment