Korean Drama Review & Info : Goblin (2016)

1

How should I start?

Exciteddddd for this drama before drama ni start lagi.

p/s : Link website untuk tengok online dibawah entry ini.



Hahaha, Iday baru tengok sampai episode 2 and I'm happy with this drama. Lakonan Gong Yoo tak pernah mengecewakan dari drama Coffee Prince, Big and Train To Busan. 

Then pelakon wanita dalam drama ini pula adalah one of my favourite actress, Kim Go-Eun. Iday minat dia since dia berlakon dalam Cheese In The Trap. Goblin adalah drama ke-2 lakonan Kim Go-Eun. 


Oh, Lee Dong-Wook pon ada, from My Girl! Semua yang iday suka ada dalam 1 drama. Memang best la kan. Hehehe

Info

Director: Lee Eung-Bok 
Writer: Kim Eun-Sook 
Network: tvN 
Episodes: 16 
Release Date: December 2, 2016 -- 
Runtime: Fri & Sat 20:00 
Language: Korean 
Country: South Korea

Pelakon : Gong Yoo, Lee Dong-Wook, Kim Go-Eun, Yoo In-Na and Yook Sung-Jae.

Drama ini mengantikan drama K2.  

Sinopsis

Drama ini mengisahkan tentang Kim Shin (Gong Yoo) merupakan general tentera yang hebat dalam peperangan, tetapi Raja kecil (Kim Min-Jae) cemburu dan membunuh keluarga Kim Shin dan Kim Shin sendiri.

Kim Shin menjadi Dokkaebi (Goblin) dan memiliki kehidupan yang abadi. Pada mulanya, dia ingat ini adalah 1 anugerah tetapi akhirnya sedar yang ini adalah 1 sumpahan buat dirinya. Kerana dia akan ingat kejadian buruk yang menimpa hidupnya. 

Kim Shin telah menunggu 900 tahun untuk pengantin manusia untuk menamatkan kehidupan abadi. Pada suatu malam, dia menyelamatkan yang mati wanita hamil (Park Hee-Von) yang ditakdirkan untuk mati. Sementara itu, Malaikat Maut (Lee Dong-Wook) tidak dapat mencari wanita hamil yang mati. Wanita itu melahirkan seorang bayi perempuan bernama Ji Eun-Tak (kemudian dimainkan oleh Kim Go-Eun). 

Seterusnyaaaa, korang kena tengok la drama tu. Hehehe

Snapshot & Gif

My favourite snapshot & gif Hehehehe :)








My favourite scene setakat 2 episode ni :)



Kalau nak tahu drama Goblin memang tengah trending and berjaya mengalahkan rating drama yang lain seperti Decedents of the Sun. Hebat kan? Hehehe

Gadingan pelakon hensem seperti Gong Yoo dan Lee Dong-Wook memang keputusan yang tepat. Perfect combo, diorang punya chemistry memang best. 

Cinematography, jalan cerita, pelakon dan OST pon terbaik. Haha

Selepas 2 episode tengok drama, iday masih tak tahu apa yang iday tak suka tentang drama Goblin. I love everything about the drama. Dah la ada satu scene, diorang berlakon di Kanada, one of my favourite country. Hahaha

Rasanya dah boleh lawan my favourite drama for this year iaitu W - Two World. So, yes. Goblin dah jadi my most favourite korean drama for this year! Yess! Hahaha

Baru 2 episode, dah over macam ni. Hahaha

Iday takde Astro so just tengok online Huhu So, mesti lambat sehari. Tak kisah pon, as long as boleh tengok. Hehehe 

For more info or nak tengok online, boleh check website ni : 




Korang dah tengok? Komen sikit apa scene favourite korang :) 







Post a Comment

1Comments
  1. cite ni tak pernah mengeciwakan!! the best after fairy weightlifter kim bok joo, after scarlet ryeo, lepas jealousy incarnate. hahaha

    ReplyDelete
Post a Comment