Jus Minuman Kesihatan Nia Ultimate dan Nia Vera

0

Hi


Setiap hari Iday and Islam akan kerja dari pukul 9 pagi hingga 6 petang. Islam la kadang-kadang terpaksa ke office pada waktu malam sebab nak jumpa client atau meeting dengan bos dia. Iday pulak akan setelkan segala advertorial atau artikel yang iday nak kena update dekat blog, kadang-kadang sampai tengah malam. 

Badan memang asyik penat. Lesu je. Sebab tu kitorang start minum minuman kesihatan ni bila ada kawan yang recommend. Mula-mula bila tengok produk tu, iday terus cakap :

"Lain macam je botol ni, betul ke boleh minum?"

Tak pasal-pasal, kena tampar manja dengan kawan tu. Hahaha

"Boleh la, dah ramai bagi feedback positif, siap keluar paper lagi. Mak Ayah aku pon pakai, orang-orang tua ni kan makin lama, makin kurang bertenaga. Memang sesuai untuk diorang"

Lepas tu panjang lagi dia explain, then Iday berminat nak cuba. Ini sebenarnya produk Jus Minuman Kesihatan Nia Amira Health Beauty. 




Ada dua jenis jus minuman iaitu :


Nia Ultimate Jus




 Nia Vera



Nia Ultimate Jus

Gabungan 13 jenis buah-buahan dan tumbuhan yang mengandungi anti-oksidan, anti parasitik, anti radang, anti kanser, B17, serat, vitamin C, dan bermacam lagi sumber khasiat. Minuman ini boleh dijadikan sebagai minuman harian tanpa ada kesan sampingan. 


Yang paling penting, mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan dijamin 100% produk halal. 





Iday ada senaraikan 13 jenis buah yang digunakan untuk penghasilan Nia Ultimate Juice serta khasiat-khasiatnya:




1. Manggis : Membantu menyeimbangkan sistem kelenjar endoktrin serta menyembuhkan peradangan.


2. Durian Belanda : Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi serta melindungi sistem kekebalan tubuh.


3. Ekstrak Buah Naga : Diperkaya dengan serat yang membantu melancarkan sistem pencernaan manusia. Secara tidak langsung dapat menghindar daripada risiko kanser usus.


4. Ekstrak Anggur : Mempunyai kandungan antioksida yang tinggi & dapat bertindak menghalang racun radikal daripada terbebas di dalam sel badan.


5. Ekstrak Kranberi : Sumber yang bagus bagi serat, Vitamin C, dan Vitamin E serta dapat mengurangkan risiko mendapat penyakit jantung, darah tinggi, strok, kencing manis dan obesiti.


6. Habatussauda : Mempunyai banyak komponen aktif seperti thymoquinone dan alpha-hederin yang dikenalpasti dapat bertindak sebagai anti kanser. Beberapa bahan aktif dalam ekstrak ini juga dikenalpasti dapat bertindak sebagai antiradang, anti mikrob dan antiparasitik.


7. Ekstrak Stevia : Pemanis semulajadi yang sangat sesuai untuk digunakan secara efektif bagi pengidap diabetis & golongan pengguna yang mementingkan kesihatan dan penjagaan diri.


8. Ekstrak Biji Aprikot : Sangat kaya dengan B17 atau amigdalin disyorkan sebagai makanan tambahan harian untuk tujuan kesihatan umum terutama mencegah kanser & merawat penyakit kanser.


9. Kiwi : Mengawal kolestrol & darah tinggi.


10. Delima : Mengandungi antioksida yang bersifat antikanser & melambatkan proses penuaan.


11. Ekstrak Kurma : Kaya dengan vitamin, karbohidrat & fiber. Juga berupaya membantu mengurangkan kolestrol di dalam badan.


12. Ekstrak Daun Belalai Gajah : Antikanser, antidiabetil, antioksidan dan anti radang.


13. Epal Hijau : Antioksida yang bersifat antikanser & membantu sistem pencernaan.



Banyak kan, sekali minum, banyak khasiat yang dapat. Iday dah minum selama 2 minggu. Iday rasa lebih bertenaga, Islam pon sama. Sebelum ni kalau balik kerja terus nak rehat. Sekarang dah masak dinner untuk Islam. 

Okay, Iday share sikit apa lagi kelebihan Nia Ultimate Juice ni :

1. Mengurangkan kolestrol dan memperbaiki sistem pencernaan. 

2. Melewatkan sistem penuaan.

3. Mengurangkan risiko penyakit kronik darah tinggi, strok dan kencing manis. 

4. Meningkatkan sistem ketebalan tubuh.



Nia Vera

Nia Vera adalah jus minuman kesihatan gabungan  aloe vera, kurma ajwa dan madu untuk sistem pencernaan dan penghadaman serta mencegah dari sembelit.

Selain itu Nia Vera juga membantu meningkatkan keupayaan sistem imunisasi tubuh badan.



Warna Nia Vera ni lebih jernih. Minum 3 sudu, 2 kali sehari sebelum makan. Goncang botol dulu ye sebelum minum. Hehehe

Banyak kelebihan Nia Vera ni sebenarnya. Yang penting, Iday rasa lebih lawas. Kalau sebelum ni, mahu seminggu sekali membuang (air besar :p ) . Teruk kan. Tapi sekarang, tiap-tiap pagi. Lagi better la kan, sebab tu semua toksin berlebihan yang tak bagus ada dalam badan. 

Iday lebih suka Nia Ultimate Jus sebab rasa masam dan pekat. Islam pulak suka minum Nia Vera. Hehehe Kitorang akan minum tiap-tiap hari sebelum breakfast dan sebelum makan tengahhari. 









Baru 2 bulan dipasarkan, dah ada sambutan dan terbukti berkesan kepada pengguna. Iday and Islam pon rasa kesan pengambilan jus minuman kesihatan ni. Kami lebih bertenaga dan boleh spend masa lebih sikit instead of balik kerja tidur, balik kerja tidur. Hahaha




Harga untuk Nia Ultimate Jus adalah RM120 and harga untuk Nia Vera adalah RM110. Untuk order atau nak tahu lebih detail tentang produk jus minuman ni boleh check detail di bawah :


Instagram: @niaamirajuice

Tags

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)