Movie Review : The Matchbreaker (2016)

0

Kenal Christina Grimmie? Seorang penyanyi dan Youtuber muda yang ditembak mati ketika membuat persembahan di Orlando, Florida pada June lepas? 




Sebenarnya filem The Matcbreaker adalah satu-satunya filem yang sempat Christina Grimmie berlakon sebelum dia meninggal. Filem ini ditayangkan selepas 4 bulan pemergian beliau. Beliau memegang watak utama iaitu Emily Atkins dalam filem ini.

Trailer The MatchBreaker


Sinopsis The MatchBreaker

Mengisahkan tentang seorang lelaki iaitu Ethan Cooper yang baru dibuang kerja dan mempunyai bakat dalam memisahkan pasangan yang sedang bercinta. Pemisahan ini adalah atas permintaan ibu bapa yang tidak suka dengan pasangan anak masing-masing. 

Akhirnya, Ethan Cooper jatuh cinta pada salah seorang wanita iaitu Emily Atkins yang juga merupakan rakan 1 sekolah Ethan. 

Review Iday

Cerita ini sebenarnya romantik comedy. Jalan cerita santai dan not complicated. Tujuan iday tengok movie ni disebabkan Christina Grimmie. Dan tak sangka, dia pandai berlakon. Walaupon ini movie pertama beliau tetapi berjaya bawakan watak Emily Atkins dengan baik. Ada juga beberapa scene Christina membuat persembahan dan serius best suara dia. 

Tetapi disebabkan filem ini seperti plain romantik comedy, so takde klimaks. Jalan cerita mendatar and korang akan boleh expect what happen next. 

Cinematography cantik dan soundtrack movie pon best. Iday pon suka watak utama lelaki dalam movie ni iaitu Ethan Cooper, serius looking forward for his next movie. Hehe



Filem ini sesuai untuk mereka yang suka romantik comedy. Serius tak bosan dan berbaloi untuk korang tengok. Hehe And, korang mesti akan suka dengan watak lelaki, Ethan Cooper dalam filem ni. Hehe


Download & Tengok Online The MatchBreaker

Kalau korang berminat nak tengok, boleh download atau tengok secara online di link bawah ini :





Enjoy the movie!






p/s: Ada movie lain yang best? Boleh share di komen bawah :)



Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)