My Own Bakes Cafe @ Bandar Kinrara (Food Review)

17

Hi Korang!

Artikel kali ini Iday nak share lokasi tempat makan best di Bukit Jalil iaitu cafe My Own Bakes. Cafe ini terletak di Eight Kinrara Puchong, memang betul-betul bersebelahan dengan Giant Kinrara. 


Dalam artikel ini, Iday akan share menu apa yang best dan review tentang restoran ini. So, kalau sesiapa yang tinggal di Bukit Jalil, Puchong atau kawasan berdekatan, boleh la datang dan cuba makanan di restoran My Own Bakes ni. 

Video teaser :






Sebelum ini My Own Bakes hanya menjual homemade cake dan dessert dan kek Red Kebaya dan kek Baba Nyonya antara yang paling popular di sini. Setelah menerima penerimaan yang baik dari pelanggan yang datang ke cafe, My Own Bakes mula menawarkan menu tambahan iaitu menu western.





Carbonara Pasta



Kuah carbonara tak terlalu pekat, so memang tak muak. Iday suka cara diorang hidang makanan ni, tak sarat dengan dekorasi. Iday recommend menu ni untuk anak-anak, diorang mesti suka. Hehehe

Menu Carbonara Pasta ni memang antara kegemaran Iday dekat My Own Bakes. Korang boleh cuba okay. 

Nota tepi : Korang boleh cuba request extra spicy, memang sedap! Hehe


Aglio Olio Beef Pasta




Kalau korang tak suka pasta yang jenis berkuah, korang boleh cuba Aglio Olio Pasta. Iday selalu makan yang seafood, ini kali pertama Iday makan yang beef. Sedap tapi still prefer yang seafood. Hehe So, Iday harap akan datang diorang ada menu Aglio Olio Seafood Pasta.

Oh, biasa Aglio Olio yang Iday makan ada rasa pedas. Tapi yang ni tak pedas sangat. 




Bolognese Pasta





Ini memang kegemaran Islam dan yang peliknya sebelum ini dia memang tak suka kuah bolognese. Tapi dekat My Own Bakes, Islam suka and dia cakap sebab rasa kuah tak terlalu strong. 




Mungkin sebab yang biasa Islam makan tu, bolognese dari tin. Kalau dekat My Own Bakes ni semua homemade dekat cafe tu. Hehe So, highly recommend untuk cuba menu ni. 





Croissant Tuna Sandwich



Kalau korang tak nak order pasta, korang boleh order Croissant Tuna Sandwich. Korang boleh order secara ala cartè atau set dengan tea/coffee.

Memang besar portionnya, dalam roti tu ada tuna, salad, tomato dan cheese. Harga untuk ala cartè adalah RM15 dan set RM20. 

Oh diorang punya fries pon sedap. Hehehe






MOB Special Waffle


Omg, ini memang pilihan utama Iday kalau datang makan dekat My Own Bakes. Diorang punya dessert memang terbaik. Iday suka sangat MOB Special Waffle and tengok portion dia, besar kot.  



Iday suka makan panas-panas dan celup dalam ais krim tu. Then kalau korang perasan, on top of waffle tu diorang ada tabur cookie crumb. Itu yang lagi sedap. 




Okay, ini antara makanan-makanan yang Iday order kalau Iday nak lunch atau dinner. Kalau korang just nak datang lepak minum coffee or kek. Ini antara kek yang Iday nak cadangkan untuk korang cuba. 


Red Kebaya




Serius sedap wey! Patutla ramai orang order menu ni. Masa Iday datang hari tu pon ada beberapa slice je lagi. Sebenarnya ini kek red velvet, tapi nama glamour dia Red Kebaya. Hehehe

Iday suka dengan kek ni sebab dia tak terlalu manis. Kemanisan dia memang okay-okay, takdela nak sampai potong kaki. Yang paling penting, memang homemade ye.



Iday suka rasa cheese pada Red Kebaya ni. Memang tak cukup la kalau makan 1 slice. Hehe

Korang boleh beli 1 biji kek atau one slice macam ni. Nanti Iday bagi contact detail diorang kalau korang nak tanya harga untuk booking. Sebab diorang pon ada buat service buat kek untuk event. Hehe








Baba Nyonya




Ini kegemaran Islam. Iday tak suka sangat sebab rasa pandan. Hehe Tapi kalau korang suka kek pandan, korang boleh try. Islam memang suka sangat la. 





Carrot Cake


Ini antara kek paling popular dekat sini. Kalau korang suka kacang-kacang, boleh try carrot cake ni. Apa yang best, ada banyak walnut and raisin. Siap ada slice of carrot lagi. Hehehe



Nampak tak kacang-kacang tu? Hahaha




Iced Tropical Shaken Tea





Selain dari kek, diorang juga ada jual cupcake, cookies, roti dan dessert lain. Next time datang sini, Iday nak try menu-menu lain. Iday tak sempat minum coffee dekat sini sebab hari tu Iday order Iced Tropikal Shaken Tea. 


















Dekorasi dekat sini pon tak sarat sangat. Iday rasa owner My Own Bakes ni mesti suka bunga sebab every sudut ada bunga, tapi tak crowded. 





Iday paling suka sudut makan bersofa, agak privasi dan boleh jadi tempat lepak dengan kawan-kawan.


Nice kan? Hehe



Hiasan pada dinding yang bertemakan "Star Wars".






Review Keseluruhan

Rating : 

Outlook : 5.0
Hiasan pada menu tidak keterlaluan. Apa yang diorang letak, itu yang korang makan. Hehe Kek pon nampak menyelerakan dan cantik. 

Creativity : 4.0
Dekorasi pada kek memang kreatif. Nama dessert pon menarik.

Taste : 4.9
Menu western bagi Iday memang sedap. Kek memang tak dinafikan super delicious. Nanti kena cuba kek-kek lain jugak. Hehe

Price : 4.0
Harga memang berbaloi. Tapi yang kek tu, 1 slice tak silap Iday lebih RM10. Tapi rasa sedap, so okay la.  

Overall : 4.50

Komen Lain :

Ambiance : Banyak tempat duduk, ada ruang untuk kanak-kanak dan ruang lepak bersofa. Lampu banyak dan warna terang. Sesuai untuk Instagrammer. Hehe

Service : Staff buat kerja dengan bagus dan cepat. Konsep cafe ini adalah self service. So, kena order dan bayar dekat kaunter.

Food Service Speed : Makanan sampai dengan cepat tetapi mungkin bergantung pada crowd.

Will Revisit?
Hahahahahaa mestilah, tapi bukan selalu la (kot) . Nak try semua kek. Lagipon cafe ini memang dekat sangat dengan rumah. Jujur Iday cakap, tak banyak kedai kek area rumah Iday. Glad I found one. Hehehe Lepas ni senang la nak cari kedai kek dekat Bukit Jalil.




Senarai Outlet My Own Bakes Di Malaysia:

Subang Parade
GC - 08 Ground Floor
Waktu Operasi : 10 pagi - 10 malam

Eight Kinrara
B-LG-11, Jln 5A/3B, Bandar Kinrara 5
Waktu Operasi : 11 pagi - 10 malam
Tutup setiap hari selasa


Website dan Social Media :


https://www.facebook.com/myownbakescafe/
https://www.instagram.com/myownbakescafe/

(tengah fikir nak makan kek ape ke?)


(Disclaimer: Artikel ini tidak berbayar, semua pandangan dan komen based on my preference)
Tags

Post a Comment

17Comments
  1. Ya Allah sejenis entry apakah ini. Bikin craving weii..Croissant Tuna tuh memang favourote..Ya Allah tuna melimpah ruah..adoiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe memang niat nak mengundang, nanti boleh la check tempat ni. hehe

      Delete
  2. Stress pulak bila tengok pasta dia, semua nampak sedap. Dah la tengah lapar ni, haha. Nanti nak ajak kakak pergi la. Tak jauh pun rasanya dari rumah dia.

    ReplyDelete
  3. Ya Allah...menggoda sangat gambar2 ni..

    Akak pun tak berapa suka kek pandan..Memang tak suka la sebenarnya apa2 makanan ada pandan..bau dia tak syok..

    ReplyDelete
  4. Pehh..nmpk sedap2 la semuanya.. Cntik gmbr iday amik ni.. Hehehe.. Kalau cntik2 hiasan dia mesti rasa lagi sedap kan?

    ReplyDelete
  5. Zaza fikir zaza nak order mob special waffle lah.. Sedap dan pengemar jgk.. Slurpppp..lain2 pun betul2 myelerakan.. Asal lah jauh.. Kalau lah dekat
    😃

    ReplyDelete
  6. Zaza fikir zaza nak order mob special waffle lah.. Sedap dan pengemar jgk.. Slurpppp..lain2 pun betul2 myelerakan.. Asal lah jauh.. Kalau lah dekat
    😃

    ReplyDelete
  7. Red kebaya tu menggoda... nakkkk. Sedap-sedap nampak makanan kat cafe ni :)

    ReplyDelete
  8. Banyaknyaaaa choice makanan dia..konsep kafe hipster jugak la kan ni? yang sandwich tuu melampau gilaa weeeh melimpah diaaa!

    Sally pun tgh mengidam nak makan Kek Pandan Gula Melaka..hmmm...tapi sedih betuk oven rosak, mixer rosak..sedihhhhhh...nak beli pun semua lebih RM10 sekeping tak puehhh makan!

    ReplyDelete
  9. Aduhhhh macam-macam makanan ada terliur tengok sedap jer nampak.. Bab kek memang terliur ni hahahahaha

    ReplyDelete
  10. Everything looks so yummy. Adoi, tempted rasanya nak cuba. Cozy place untuk meet up dengan kawan or family while enjoying their offerings. Kek nampak sedap based on the presentation. Meanwhile main dishes pun sangat tempting!

    ReplyDelete
  11. Seriusss.. gambar-gambar atas ni memang buat orang lapo je tengok nya iday uiii.. macam-macam kek ada.. semuanya menyelerakan.. kalau TB ada kat sana. memang rambang mata nak pilih. tapi sure punya lah TB akan cari yang jarang TB makan.. macam red velvet tu.. tak leenah rasa.. paatu mesti nak pilih yang ada cheese.. heee

    ReplyDelete
  12. Pasta peberet cik en.. fuh.. leh try ni

    ReplyDelete
  13. lor...Iday dok area2 BK ka? akak pun selalu makan kat sini ngan anak-anak. Our fav carbonara pasta. Sedap ya amat! tapi kalau selalu makan pun bosan juga. Kek pula akak selalu makan yg baba nyoya tuh, nutella tuh off the roof tau! pilihan no.1 kami untuk desert kalau ke sana. Air kopi die pun sedappp bangat. HAHAH! Akak lom pernah try croissant tuna sandwich. Waffle pun belum try lagi. Sebab Iday cakap sedap. Bolehlah next time makan yang tuh pulak. Hehehe...

    ReplyDelete
  14. kawan saya pernah makan sini
    katanya sedap

    ReplyDelete
Post a Comment