Sudio Nio Review: Kualiti Pendengaran Yang Terjamin

0




Rasa terlalu rimas dengan wayar earphone yang lama kini tidak lagi dengan adanya earphone tanpa wayar dari pengeluar Sudio. 

Ini kerana Sudio telah mengeluarkan earphone terbaru mereka iaitu Sudio Nio yang lebih simple dan versetile.



Video Review di bawah:



Selepas beberapa hari penggunaan dari Sudio Nio ini, apa yang boleh dikatakan ialah Nio ini sangat menakjubkan dari segi kualiti bunyinya. 

Ditambah pula dengan adanya wingtip semasa mendengar lagu dapat menghindarkan bunyi bising di persekitaran,

Sudio Nio ini dengan rekaan yang bercirikan ringkas dan minimalist sangat sesuai untuk semua golongan dan aktiviti harian seperti bersukan, mendengar muzik, menonton filem, mesyuarat dalam talian dan bermacam-macam lagi.

1. Sudio Nio Pilihan Warna

Untuk pengetahuan semua warna Nio Aurora ini adalah warna keluaran ekslusif.

Sudio Nio telah didatangkan dengan 5 jenis pilihan warna seperti hitam, putih, merah jambu, aurora, dan juga hijau. Ini dapat memberikan pilihan kepada pengguna untuk memilih warna untuk disesuaikan dengan minat mereka.

Sudio Nio Aurora Exclusive

Sudio Nio Black

Sudio Nio Pink

Sudio Nio Sand

Sudio Nio White


2. Kalis Percikan Air

Risau dengan tumpahan air atau air hujan ketika melakukan aktiviti diluar? Sudio Nio telah dilengkapi dengan adanya perlindungan dari IPX4, ini dapat menghindarkan dari air peluh ketika melakukan senaman di gim atau terperangkap ketika hujan.




3. Hujung sayap (Wing tip)



Seperti yang dikatakan di awal tadi,wing tip ini sangat membantu saya semasa mendengar lagu kerana  rumah saya hanya bersebelahan dengan jalan raya dengan ini dapat menghindarkan bunyi bising dari kenderaan yang lalu-lalang.


Wing tip ini telah didatangkan dengan 4 saiz tersedia untuk mengikut keselesaan dan kesesuaian anda.

4. Sudio Nio's adaptive dual-microphone technology

Bukan itu sahaja, apa yang boleh dibanggakan lagi adalah kebolehan Nio ini adalah sistem pendengaran suaranya sangat jelas ketika sedang telefon atau mesyuarat dalam talian. Ini adalah salah satu kelebihan Nio yang boleh dikagumkan.



5. 20 Jam Jangka Hayat Bateri

Jangka hayat untuk Nio ini adalah kurang lebih 20 jam dengan sekali pengecasan. Ini pun telah cukup untuk penggunaan seharian tanpa perlu memikirkan bila baterinya akan habis. 

Ini kerana Nio ini telah didatangkan dengan lampu LED untuk memberitahu tanda aras keadaan peratusan bateri. Hebat bukan walaupun kecil tapi dilengkapi pelbagai fungsi.



6. Kawalan Panel Sentuh Dan Pemasangan Automatik (Touch panel control and Automatic pairing.)

Selepas penelitian dan penggunaan Nio ini, boleh dikatakan amat mudah digunakan dalam mendengar lagu dengan hanya mengingati beberapa langkah mudah yang telah di sediakan didalam buku manual. Sentuhannya agak sensitif dan mudah di gunakan.



Dibawah adalah cara sentuhan dan fungsinya:

  • 1 sentuhan – play/pause
  • 2 kali sentuhan – previous track (left earbud) / next track (right earbud)
  • 3 kali sentuhan – reduce volume (left earbud) / increase volume (right earbud)
  • 1-saat sentuhan – Answer calls
  • 2-saat sentuhan – Decline calls
  • 3-saat sentuhan – Hang up calls.

7. Keluaran Terbaru Sarung Sudio Nio (The New Sudio Nio Case)

Apa yang lebih menarik ialah Sudio telah mengeluarkan sarung terbaru untuk memberikan perlindungan kepada Sudio Nio dari kesan calar. Setelah pengamatan dan penggunaan Sudio Nio ini jika tanpa sarung akan mudah calar dan kesan jari akan mudah kelihatan.



Sarung ini kelihatan sangat elegan apabila digabungkan dengan Sudio Nio. Untuk pengetahuan semua Sudio telah melancarkan sarung ini pada 10 Mei baru-baru ini.

Tambahan pula Sudio NIO Case ini telah direka dengan bahan berasaskan tumbuhan yang lestari. mereka telah menggunakan kulit epal yang menghasilkan penutup pelindung bertekstur cantik yang lebih baik untuk Bumi. 

Kulit vegan di sekitar kotak Sudio Nio dihasilkan dari kulit epal dari kebun di utara Itali. Proses mengubah kulit epal yang dibuang menjadi kulit  berasaskan tumbuhan menghasilkan bahan yang cantik, hypoallergenic, dan biodegradable yang sesuai dengan gaya anda. 

Harga untuk NIO Case ditetapkan pada MYR 119 tetapi akan percuma pada 10 Mei - 6 Jun 2021 dengan sebarang pembelian NIO.







Miliki Sudio Nio Sekarang Dengan Harga Diskaun!

Ada berita baik untuk korang. Korang boleh dapatkan 15% diskaun eksklusif dengan pembelian Sudio Nio. Dapatkan diskaun 15% untuk Sudio NIO dengan menggunakan kod SAYAIDAY

Korang juga akan dapat sarung Sudio NIO mesra vegan secara PERCUMA untuk pembelian NIO dari 10 Mei - 6 Jun (atau sehingga stok habis). Penghantaran PERCUMA di Malaysia dan di seluruh dunia serta mendapat jaminan 3 tahun dengan Sudio Sphere.

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)