Produk Review : Per'l Xlim selepas sebulan

6

Tak sangka, dah sebulan iday minum dan mengamalkan Per’l Xlim dan iday sangat gembira dengan kesan dari pengambilan Per’l Xlim ni. Iday sekarang sibuk dengan kerja dan kadang2 tiada masa untuk pergi ke gym. Iday jugak seorang yang susah nak committed dengan pengambilan pil untuk kurangkan berat badan sebab pelupa. 



Tapi lain dengan Per’l Xlim sebab memang setiap hari kalau bekerja , iday akan buat air untuk minum sewaktu membuat kerja. So, iday memang selalu minum Per’l Xlim sebelum breakfast dan lunch. 



Kena berlapar ke untuk kurangkan berat badan?

Kebiasaanya, ada yang sampai menahan lapar untuk kurangkan berat badan. Sebenarnya, kita masih boleh makan seperti biasa cuma kena makan berpada2. Jangan makan macam kau kebulur 10 tahun tak makan. Semasa iday mengamalkan Per’l Xlim, iday still makan macam biasa, cuma ada jaga kuantiti ataupon kalau iday terlebih makan pada waktu siang, waktu malam iday tak makan. Hehehe Lagipon minuman Per’l Xlim sendiri buat kita kenyang. :)





Perasan tak iday kurang makan nasi, dulu iday memang susah kalau tak makan nasi sehari, maybe sebab tekak anak melayu kan. Hehe  Bila amalkan Per’l Xlim ni, iday macam dapat semangat untuk kurangkan berat badan dan iday berjaya tidak sentuh nasi selama sebulan. Yeayy!

Bagi iday la kan, usaha tu penting. Kalau korang betul2 nak turunkan berat badan secara drastik terutama pada mereka yang memang mengalami masalah berat badan (BMI = overweight) , kena rajin. Amalkan Per’l Xlim tapi dalam masa yang sama , makan makanan sihat dan amalkan senaman. 

Kalau untuk yang nak mantain berat badan, boleh amalkan Per’l Xlim tanpa diet dan senaman. Lain orang lain effect pada badan. Macam iday, iday memang serasi dengan Per’l Xlim dan iday dah decide akan amalkan Per’l Xlim ni buat jangka masa panjang, hope dapat mantain kebesaran pipi supaya jangan tembam sangat. Hahaha :)


Perjumpaan Kali ke 3 @ terakhir Per’l Xlim :(

Ini adalah perjumpaan yang terakhir dengan team Per’l Xlim and blogger yang join Per’l Xlim. Lepas ni hopefully dapat jumpa diorang time event2 lain. Hehe. So, perjumpaan kali ni team Per’l Xlim nak tengoklah, macam mana berat kita yang consume Per’l Xlim ni selama sebulan. 

Iday masa tu baru lepas outside buat job, buat cover event. So, pakai kemeja and jeans je, then blogger lain semua pakai cantik2. iday memang selekeh selebet sejak azali. Haha

Iday perasan kalau before ni, iday macam malu2 nak timbang sebab kalau tengok dari segi fizikal sebelum ni memang dah jangka , berat iday almost 60 kg. Haha. Tapi masa timbang kali ke 3 ni iday berkobar2 tak sabar nak lompat atas penimbang tu. over sikit. Actually, kita dah yakin dengan badan kita, kita taw yang kita dah lost weight kan. Hehe


Sampai-sampai, semua blogger dah bersedia n semangat untuk ditimbang. Kitorang share2 story, ada yang timbang siap2 kat rumah and happy dengan result, ada jugak yang berjaya mantainkan berat badan tanpa diet dan senaman.


Namee pulak yang semangat, hehe. Namee pon dah lost almost 3 Kg taw. Masa mula2 timbang, berat ida adalah 58.5 Kg, kali ke-2 timbang pula adalah 56.6 Kg , then yang terakhir timbang ni. Berat ida 54.1. So, every two weeks memang akan kurang. Hebat kan. Siapa tak happy kan kalau berjaya kurangkan berat badan. Total semua, iday lost 4.4 kg in a month. Yeayyy! 


Fana pon happy sebab dia pon lost few kg. Kalau korang betul2 nak lost weight dengan menggunakan Per’l Xlim ni, korang kena consume betul2 which is 30 minit sebelum sarapan dan 30 minit sebelum lunch. 

Habis je sesi timbang berat, sesi makan dan bergambar. Time ni iday baru dapat peluang sembang2 dengan Red Mummy. Dia berkongsi cerita tentang dunia blogging and dia pon dah 10 tahun kat dunia blog ni. Hehe Iday pon seronok dapat bersembang dengan semua blogger yang ada, and harap lepas ni kita jumpa lagi untuk event yang mendatang. Hehe








Daripada yang iday dengar dari diorang, semua sukakan product Per’l Xlim, lagi2 rasa airnya. Ada yang suka choco, ada yang suka Cafe. Iday pula suka kedua2 nya. Iday happy sangat sebab produk menguruskan berat badan dari Power Root ni berperisa Cafe. :)

Iday tampil lebih yakin apabila berjaya mengurangkan berat badan siap dah pandai mix dan match lagi. Hahaha. Iday suka dengan diri iday sekarang dan iday akan terus mengamalkan minuman Per’l Xlim. Iday nak capai berat badan idaman iaitu kurang dari 50 Kg.

Tengok perbezaan iday dahulu dan sekarang :)

ni masa perjumpaan pertama :|

gambar terbaru, pergi wedding kawan.

Terima kasih Nuffnang dan Team Power Root untuk peluang ni. Iday dapat kenal ramai blogger then dapat mengurangkan berat badan iday. So, korang cubala produk ni yang akan dipasarkan secara berperingkat. Sabar ye. 

Macam mana nak amalkan Per'l Xlim di bulan puasa? Korang boleh baca artikel ni :



Tags

Post a Comment

6Comments
  1. apa yang penting kita bahagia kan

    ReplyDelete
  2. walaweiii..kurus la die!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. naik balik ni ayu. bulan puasa ni makan banyak pulak. hahaha

      Delete
  3. salam akak..produk ni boleh beli kat mn ye? sy cri x jumpa pon

    ReplyDelete
Post a Comment