Susu Kambing Baraka | Khasiat Susu Kambing

2

Bila iday ada mention tentang Susu Kambing pada kawan-kawan iday, ramai kawan iday menunjukkan rasa kurang senang, ada yang kata "bukan ada bau ke?" "bau hamis kan" "tak pelik ke rasanya". 





Tapi iday tahu dari mak iday yang minum susu kambing adalah sunnah. So, memang terbukti yang susu kambing mempunyai khasiat yang tinggi berbanding susu lembu. kan?

Iday pon ada google tadi, and baca few blogger yang tulis tentang khasiat susu kambing ni iaitu :

+ Membantu dan menguatkan sistem imunisasi tubuh
+ Bersifat alkali bukan asidik
+ Sesuai untuk semua peringkat umur, dari bayi (2 bulan) dalam kandungan sampailah kepada orang tua
+ Meningkatkan daya kepekaan, penumpuan dan ingatan
+ Mengimbangi kadar kolesterol dan kandungan gula dalam darah
+ Mudah dicerna (menyerap dalam tubuh badan) dan tidak menyebabkan alahan
+ Membantu melancarkan sistem penghadaman dan permasalahan usus
+ Merawat dan menyembuhkan penyakit kanser, demam kuning, gastrik, ulser, buasir, asthma (lelah), migrain (sakit kepala), penyakit kulit, insomia (sukar tidur), senggugut, darah tinggi, lemah jantung, kencing manis, batuk kering dan gout
+ Menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang, gigi, otot, sendi, kulit dan tisu saraf
+ Memulihkan tenaga batin dan awet muda


Tengok banyak betul khasiat susu kambing ni. Tapi, macam mana nak minum kalau risau akan rasa hamis dan bau susu kambing?


Ini yang iday nak share dengan korang, pernah dengar Susu Kambing Baraka? atau pernah minum Susu Kambing perisa chocolate dan strawberry? Hahaha 






Sebenarnya Susu Kambing Baraka adalah keluaran Mozac Medicare Sdn. Bhd. (MMC) dengan pelbagai perisa sesuai untuk mereka yang baru nak cuba susu kambing.


Susu pertama yang iday minum pon adalah Susu Kambing Baraka perisa chocolate. Ini kali pertama okay iday minum susu. Hahaha


Tengok video ni :





Serius rasa macam susu chocolate biasa, kalau diorang tak mention yang ini adalah susu kambing, memang iday tak tahu. Hehe

Ayue dari blog Ayueidris.com suka minum Susu Kambing Baraka perisa strawberry, dua kali juga iday tengok dia bancuh and minum. Dahla sedap + berkhasiat pulak tu. Okay, baca bawah ni, iday nak explain lagi, apa kelebihan susu kambing Baraka ni :) 


Kelebihan Susu Kambing Baraka

Iday baru tahu yang "Susu Kambing lebih baik dari susu lembu" kerana molekulnya lebih hampir dengan susu ibu. Mozac Medicare Sdn Bhd (MMC) menambah Prebiotik Inulin kedalam susu kambing Baraka. 

Inulin ini adalah salah satu serat makanan yang membantu sehingga 6x ganda dari biasa, penyerapan nutrien atau khasiat yang ada dalam susu kambing. Wahhh, banyak usaha yang dibuat untuk memastikan pengguna mendapat khasiat susu kambing Baraka sepenuhnya. 

Antara kelebihan lain Susu Kambing Baraka adalah :

Tinggi Kalsium
Dengan Prebiotik Inulin
Rendah Laktosa
Baik Untuk Penghadaman
Tanpa Bau & Rasa Hamis
Dengan Kolagen

Susu Kambing Baraka mempunyai 4 Variasi iaitu :

Susu Kambing Baraka Asli


Susu Kambing Baraka Strawberry dan Coklat



Susu Kambing Baraka Strawberry dan Coklat mengandungi DHA bagi merangsang sel-sel minda. 






Susu Kambing Baraka Kolagen

Susu Kambing Baraka Kologen diperkaya dengan marin kologen, yang bertindak dalam memperbaiki replikasi sel-sel baru bagi menganjalkan kesihatan kulit serta tubuh supaya kelihatan muda dan menarik. 



Aiskrim dan Ice Blended Susu Kambing Baraka

Sekarang pon dah ada dalam bentuk ais krim okay. Dapat nikmati rasa sedap sejuk susu kambing Baraka, disamping menyerap khasiat Susu Kambing Baraka. Buat masa ini, boleh didapati di Kiosk Ice Cream Baraka yang beroperasi di Melaka International Bowling Centre, MITC Air Keroh Melaka. Tapi jangan risau, akan datang dijual di outlet-outlet Giant dipilih. 

Baraka Beauty Drink


Selain dari susu kambing, Baraka juga mengeluarkan "Baraka Beauty Drink" iaitu produk minuman strawberry kolagen sebagai alternative kepada mereka yang mementingkan kesihatan tetapi sibuk kerana tumpu kepada kerjaya. 

Minuman Baraka Beauty Drink amat sesuai kepada meraka yang ingin mengurangkan berat badan dan ingin kelihatan cantik.

Halal dan No added Sugar

Semua produk Baraka mendapat pengiktirafan Halal serta MeSTI. Bukan itu sahaja, produk Susu Kambing Baraka tidak mempunyai gula.


Susu Kambing Baraka sesuai untuk semua peringkat umur bermula pada usia 2 bulan. Nanti bila iday dah ada baby, iday nak ajar diorang minum susu kambing, so takdela bila besar, susah nak minum susu kambing macam iday. hehehehe

Iday ada tanya wakil MMC tentang cara yang best untuk menikmati Susu Kambing Baraka, katanya korang patut buat air t hen simpan dalam peti ais. Memang terbaik kalau minum sejuk-sejuk. 

Semasa program memperkenalkan produk Susu Kambing Baraka dengan pelbagai perisa , kami rakan blogger diajar cara membancuh Susu Kambing Baraka. Bancuh sendiri then minum.  Memang terbukti tiada bau dan rasa hamis! :) Hehehe



Iday akan terus minum susu kambing asli Baraka, sebab dari maklumat pihak Baraka susu kambing ni bagus kalau korang nak ada baby. hehehe InsyaAllah doakan iday ye. Hehe

oh, dimana nak beli susu kambing Baraka ni?

Produk susu kambing Baraka 650gm boleh didapati di seluruh rangkaian Giant, Cold Storage dan Merchato di semenanjung Malaysia. Pek pengenalan susu kambing Baraka (200gm), pek pengenalan Baraka Beauty Drink dan Baraka Beauty Drink 375gm boleh didapati secara online di :



Whatsapp : 018-3267978

Tel : 03-5103 7657


nota sayaiday : Lepas ni jangan takut nak minum susu kambing pula ye! hehehe :)






Tags

Post a Comment

2Comments
  1. susu ada banyak khasiat dan bagus untuk kesihatan kita...tambahan pula ia adalah makanan sunnah

    ReplyDelete
  2. saya memang selalu beli kapsul habbatus sauda barak ni, tak tahu plak ada susu kambing...nak try lah

    ReplyDelete
Post a Comment